Frakt och Leverans

Lagerförda varor levereras inom 2-7 arbetsdagar

Vara som ej finns i lager kan ibland skickas direkt från våra leverantörer till dig

 

Köpvillkor

- Du har alltid 14 dagars öppet köp och full bytesrätt

- Den enda kostnad som tillkommer är eventuell fraktavgift och/eller eventuell transaktionskostnad
-GÄLLER DOCK EJ REA/UTFÖRSÄLJNINGSVAROR
ELLER BESTÄLLNINGSVAROR.


Allmänna villkor

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp och full bytesrätt. Återställning av produkter med mjukvara så som handdatorer, datorer, navigation m.m tillkommer en avgift på 995:- OBS gäller ej på produkter med abonnemang, underkläder, hygienartiklar, special tryckta varor. Ej heller på specialproducerade varor.

Orderbekräftelse
När du beställt färdigt och skickat ordern returneras alltid en orderbekräftelse på det du beställt. Bekräftelsen skickas till den e-post adress du uppgett. Kontrollera att alla uppgifter stämmer och skriv gärna ut bekräftelsen och spara den om du behöver kontakta oss. Om uppgifterna är felaktiga, skicka ett e-post meddelande så snart som möjligt så kontaktar vi dig för korrigering.

Leveranssätt inom Sverige
Vi skickar dina varor med A-brev, Postpaket, DHL eller Schenker beroende på varuslag, vikt och storlek. Varan levereras normalt inom en vecka. Om brevet/paketet är litet levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste postkontor/serviceställe alternativt direkt hem till dig. För paket som levererats till ditt närmaste postkontor/serviceställe gäller att om du inte hämtar ut ditt paket inom 30 dagar debiteras en avgift på 300 kr oavsett köpesumma. Betalning skall ske inom 15 dagar. I de fall varorna levereras med DHL direkt hem till dig kommer du att bli uppringd för att bestämma tid för leverans. Det är därför viktigt att du i samband med din order uppger ett telefonnummer där du kan nås dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta DHL för bokning av ny tid. Notera dock att DHL då tar extra betalt för att köra ut en extra gång och att du i detta fall då får stå för kostnaden. Alla levererade varor är våran egendom tills det att du har betalt varan.

Priser
Priser anges inklusive moms. Angivna priser och sortiment kan ändras utan föregående avisering. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Restnotering eller brist
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 100:-, restnoterar vi varan och levererar, utan extra kostnad förutom ordinarie frakt, så snart den inkommit på vårt lager. Om en vara restnoterats av oss, har Du rätt att avbeställa varan.

Slutförsäljning
Vi reserverar oss för att varor kan ta slut och i vissa fall bara finns i ett begränsat antal.

Kunduppgifter
För att handla hos oss måste du ange alla obligatoriska uppgifter vid kundregistreringen. Vi behöver en e-postadress för att kunna skicka orderbekräftelse och för att meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss bör du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

Personuppgifter
Vi är ansvarig för de personuppgifter som Du har lämnat till oss. Dessa uppgifter kan användas för att ge dig information och förhandstitt på aktiviteter, nyhetsbrev och andra marknadsföringsändamål, ingen uppgift lämnas vidare utan används endast av oss. Vill Du göra någon ändring av Dina uppgifter gör Du detta enklast på vår hemsida. Önskar Du bli borttagen ur registret kontaktar Du bara oss.

RETURER OCH REKLAMATION

Returer

Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor från det att du mottagit varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). Kontakta oss först innan du returnerar din vara för att få ett retur nummer samt information om hur du går till väga. Ange alltid ordernummer och ditt namn i mailet.

Varan skickas därefter tillbaka till oss i originalförpackning tillsammans med den följesedel du fick och eventuella originalhandlingar. Varan måste vara i nyskick och oanvänd. Du betalar själv kostnaden för returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sänder vi dig ett utbetalningskort alternativt sätter in pengar på ditt konto på varuvärdet inom 30 dagar.

Felleverans
Om du har fått fel vara så kontakta oss så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.

Reklamationer
Konsumentköplagen gäller när du handlar varor av oss. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Anmäl eventuell transportskada direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart. Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi står för fraktkostnader och skickar dig ett adresskort/fraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.