NYHET! 2018 BETA RR125

TECHNICAL DATA                                      RR 125 ENDURO  
CHASSIS 
Frame Molybdenum steel with double cradle split above the exhaust port
Wheelbase 1477 mm
Max length 2167 mm
Max width 807 mm
Max height  1270 mm
Seat height 930 mm
Ground clearance 325 mm
Footrest height 410 mm
Dry weight 94,5kg (front 46,3 kg; rear 48,2 kg)
Fuel tank capacity 8,5 l.
Reserve 1,5 l.
Cooling system capacity 1,3 l.
Front suspension Hydraulic USD fork with ø 48 mm shaft
Rear suspension Monoshock with progressive compound lever
Shock absorber stroke 135 mm
Front wheel travel 295 mm
Rear wheel travel 290 mm
Front brake Wave disc ø260 mm and double-piston floating caliper 
Rear brake Wave disc ø240 mm and single-piston floating caliper
Front rim 21 x 1,6 - 36 fori
Rear rim 18 x 1,85 - 36 fori
Front tyre 90/90 - 21
Rear tyre 120/90 -18
  
ENGINE 
TypeSingle cylinder, 2-stroke, liquid-cooled
Bore 54 mm
Stroke 54,5 mm
Displacement 124,8 cc
Compression ratio 15:1
Exhaust Valve BPV system
Starter kick starter
Ignition AC Kokusan - digital CDI
Spark plug NGK BR9ECMVX
Induction system induction reed
Lubrication mixing
Carburettor Keihin PWK 36
Clutch wet multi-disc with reverse opening
Primary drive Z.23/73 
Transmission 6 gears
Final transmission chain
Engine oil SAE 10W/40 
Consumption l/100 km  3,3
Pollution Co2 [g/km]76,2

OBS!!! DETTA ÄR MASKIN ÖVERSATT...

Lättare och med större fördelar jämfört med tidigare generation
Familjen RR MY 2018 kommer med många nyheter. Stora idrottsframgångar erövrades av det italienska företaget i VM Enduro 2016 säsong där den toskanska varumärket World Champion Pilots på E3 var proklamerades med British Steve Holcombe och konstruktörer i kategorin EnduroGP - där det bästa av E1, E2 och E3 kämpade för en skraplista som bestämde vem som var den mest kompletta och snabbaste piloten i världen, har varit grunden för det nya batchet.

Solida pelare på vilka Beta Motor har kunnat bygga och tillämpa all erfarenhet och kunskap som förvärvats i tävling för att överföra dem till produktionen av sina nya gatunodeller.

Ingenjörer Rignano, enligt anvisningar från sina två ryttare i världen EnduroGP, den Holcombe själv och italienska Álex Salvini, har utarbetat en ny serie med mycket lättare modeller med bättre prestanda och effektivitet jämfört med föregående generation .

Beträffande vikt, inte mindre än 4,7 kg. mindre i 2T-versioner och till och med upp till 5,3 kg. på 4T-motorcyklarna.
Men viktminskningen är inte den enda aspekten som uppmärksammas, eftersom även motorerna, såväl som cykeldelen - chassi och fram- och baksuspensioner - har varit föremål för ett stort arbete med teknisk utveckling som tillåter den nya generationen RR MY 2018 ytterligare stärker varumärkets styrkor, såsom enkel hantering, den ädla och omedelbara handen och den stora tillförlitligheten hos alla sina modeller.

På samma sätt har den redan attraktiva "gjorda Beta" -designen av de nya enheterna förbättrats ytterligare. Hur? Betting på en uppbyggd bakre fender, spelar med en ny färg och dekoration och, när det gäller 4T-modeller, är det en fråga om att våga in i en reviderad ljuddämpare när det gäller dimensioner och inredning.

Totalt sju olika förskjutningar planeras inom RR MY 2018-serien. Var och en med en specifik karaktär: 125, 250 och 300 cc 2T och 350, 390, 430 och 480 cc 4T. Exakt är den nya Beta RR 125 MY 2018 den senaste och största nyheten när det gäller att gå med i familjen. Dess officiella lansering, under salongen i Milano i höst och senare in i produktionen. Resten, tillgänglig från mitten av juni.
Huvudegenskaper för RR 2T-modeller
- 125 cc: Detta är ett helt nytt projekt, resultatet av en lång utveckling, och vars mål är att slutföra sortimentet av 2T-motorer från det italienska företaget. Det är en idealisk modell för dem som bara har fyllt 16 år, liksom för dem som vill komma in i världens konkurrens. Med Euro4 godkännande.

- 250 cc: Fram till nu var det den lilla i 2T-familjen. Anpassad till dem som letar efter en 2T med en mer vänlig karaktär och med något mer vridmoment och kraftvärden, vilket garanterar maximal manövrerbarhet. Den här säsongen framhävs i Enduro World Championship E2.

- 300 cc: För älskare av högförskjutningsmotorer med höga vridmomentvärden vid vilken hastighet som helst. Det är rätt cykel för dem som gillar att köra med långa växlar.

OBS!!! DETTA ÄR MASKIN ÖVERSATT...

Lättare och med större fördelar jämfört med tidigare generation
Familjen RR MY 2018 kommer med många nyheter. Stora idrottsframgångar erövrades av det italienska företaget i VM Enduro 2016 säsong där den toskanska varumärket World Champion Pilots på E3 var proklamerades med British Steve Holcombe och konstruktörer i kategorin EnduroGP - där det bästa av E1, E2 och E3 kämpade för en skraplista som bestämde vem som var den mest kompletta och snabbaste piloten i världen, har varit grunden för det nya batchet.

Solida pelare på vilka Beta Motor har kunnat bygga och tillämpa all erfarenhet och kunskap som förvärvats i tävling för att överföra dem till produktionen av sina nya gatunodeller.

Ingenjörer Rignano, enligt anvisningar från sina två ryttare i världen EnduroGP, den Holcombe själv och italienska Álex Salvini, har utarbetat en ny serie med mycket lättare modeller med bättre prestanda och effektivitet jämfört med föregående generation .

Beträffande vikt, inte mindre än 4,7 kg. mindre i 2T-versioner och till och med upp till 5,3 kg. på 4T-motorcyklarna.
Men viktminskningen är inte den enda aspekten som uppmärksammas, eftersom även motorerna, såväl som cykeldelen - chassi och fram- och baksuspensioner - har varit föremål för ett stort arbete med teknisk utveckling som tillåter den nya generationen RR MY 2018 ytterligare stärker varumärkets styrkor, såsom enkel hantering, den ädla och omedelbara handen och den stora tillförlitligheten hos alla sina modeller.

På samma sätt har den redan attraktiva "gjorda Beta" -designen av de nya enheterna förbättrats ytterligare. Hur? Betting på en uppbyggd bakre fender, spelar med en ny färg och dekoration och, när det gäller 4T-modeller, är det en fråga om att våga in i en reviderad ljuddämpare när det gäller dimensioner och inredning.

Totalt sju olika förskjutningar planeras inom RR MY 2018-serien. Var och en med en specifik karaktär: 125, 250 och 300 cc 2T och 350, 390, 430 och 480 cc 4T. Exakt är den nya Beta RR 125 MY 2018 den senaste och största nyheten när det gäller att gå med i familjen. Dess officiella lansering, under salongen i Milano i höst och senare in i produktionen. Resten, tillgänglig från mitten av juni.
Huvudegenskaper för RR 4T-modeller
- 350 cc: Det är den mest hanterbara modellen för 4T-serien. Erbjuder utmärkt körning vid höga varvtal upprätthålla en mycket linjär strömförsörjning hela tiden.

- 390 cc: Exemplifierar den perfekta balansen mellan hanterbarhet och kraft samtidigt som den har stor förmåga att dra sitt huvudvapen.

- 430 cc: Den har en bestämd kraftfull motor som ger sig bäst av sig själv; utnyttja de långa marscherna, liksom hans viktiga parkunskaper.

- 480 cc: Det är den cykel som bäst uttrycks i stora utrymmen. Mycket liknar 430, men med mycket högre vridmoment och kraftfigurer. Perfekt för de mest erfarna och fysiskt förberedda piloterna.